ΤΟΠΙΚΑ

Σεζόν 2021 σαν τρελό φορτηγό έζησε η Μύκονος αυτό το καλοκαίρι

Σεζόν 2021 σαν τρελό φορτηγό έζησε η Μύκονος αυτό το καλοκαίρι
Με πληρότητα κοντά στο 100%, ειδικά τους δύο τελευταίους μήνες και πλούσιους πελάτες που «πλειοδοτούν» για τα καλύτερα τραπέζια

Με πληρότητα κοντά στο 100%, ειδικά τους δύο τελευταίους μήνες και πλούσιους πελάτες που «πλειοδοτούν» για τα καλύτερα τραπέζια σε beach club, bar και εστιατόρια ο πιο ποθητός προορισμός ζει μέρες ευφορίας.

Σάββατο βράδυ, κατά τις δέκα και μισή έξω από το Interni στα Ματογιάννια, γύρω στα τριάντα άτομα περιμένουν για να μπουν μέσα στο εστιατόριο χωρίς κράτηση. Οι υπεύθυνοι στην πόρτα κάνουν ότι μπορούν για να τους δώσουν να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να τους βάλουν μέσα, κάποιοι φεύγουν αλλά πολλοί περιμένουν ακόμη και μια ώρα.

Δίπλα στο Coya επίσης δεν πέφτει καρφίτσα από τις οχτώ και μισή, στο πρώτο sitting της βραδιάς, ενώ στο Zuma πρέπει να κάνεις κράτηση τουλάχιστον δυο μέρες πριν για να φας, κάτι που ισχύει για όλα τα hot στέκια του νησιού των ανέμων. Ενός νησιού που βιώνει μια σεζόν που τρέχει σαν τρελό φορτηγό με τους τζίρους να είναι μέχρι στιγμής 40% ανεβασμένοι σε σχέση με αυτούς του 2019, το οποίο ήταν μυθικό για την Μύκονο.

Ειδικά μέχρι το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου, η πληρότητα άγγιξε το 100% σε ξενοδοχεία και καταλύματα, ενώ τα lear jet προσγειωνόντουσαν με φρενήρεις ρυθμούς. Τέτοιους, που concierge αναζητούσε υπεύθυνους για να δοθεί άδεια προσγείωσης στο ιδιωτικό αεροσκάφος του πελάτη του, αφού δεν υπήρχε διαθέσιμη ώρα!

Απίστευτο κι όμως αληθινό για τη Μύκονο του 2021, που εισπρακτικά ζει μεγάλες στιγμές, μεγαλύτερες από αυτές της σεζόν του 2019 που έγραψε ιστορία.

Είναι τόσος πολύς ο κόσμος, που το νησί μοιάζει τις περισσότερες μέρες με ένα πανέμορφο αλλά πυκνοκατοικημένο μέχρι εκεί που δεν παίρνει άλλο παραθαλάσσιο προάστιο. Το δεν παίρνει άλλο είναι σχετικό αφού μεγάλες αλυσίδες κα όμιλοι όπως η Four Seasons, η Armani Hotels και η one & Only ετοιμάζουν νέες ξενοδοχειακές μονάδες.

Την ίδια στιγμή οι ουρές χιλιομέτρων στους περιφερειακούς θυμίζουν μποτιλιαρισμένη παραλιακή Σάββατο βράδυ, ενώ καθημερινά εκατοντάδες τουρίστες περιμένουν ακόμη και μια ώρα για να μπουν σε κάποιο από τα διάσημα beach club. Εκεί όπου τα «καλά» τραπέζια ανοίγουν με ποσά από δέκα έως πενήντα χιλιάδες ευρώ για τους big spenders, πελάτες δηλαδή με πολύ μεγάλη οικονομική επιφάνεια. Αυτοί που δεν διστάζουν να ανοίξουν εξάλιτρες Crystal ή ένα τρίλιτρο Haut Brion του 1999 που τιμάται 15.000 ευρώ για να συνοδεύσουν το γεύμα τους.

«Φράκαρε το νησί…»

Στο Scoprios δεν έπεφτε καρφίτσα και η ουρά των αυτοκινήτων που κατέληγαν στο πάρκινγκ του ξεπερνούσε τα πέντε χιλιόμετρα. Αντίστοιχα υπήρχαν μέρες που το Principote στον Πάνορμο έκανε εννιακόσια κουβέρ, πηγαίνοντας από την αρχή της σεζόν με τα φρένα σπασμένα όπως και όλα σχεδόν τα beach clubs του νησιού.

Όπως έλεγε χαρακτηριστικά γνωστός επιχειρηματίας σε φίλους του, ο φετινός Ιούλιος και Αύγουστος ήταν εκπληκτικοί μήνες, ειδικά ο πρώτος παρά το τοπικό lockdown της μιας εβδομάδας που επιβλήθηκε στο νησί με περιοριστικά μέτρα και παύση της μουσικής.

Ήταν η εβδομάδα που ο «Γερμανός» της Μυκόνου αλλά και όποιο μαγαζί πουλούσε ασύρματα ηχεία ξέμεινε από εμπόρευμα, αφού οι τουρίστες τα αγόραζαν σωρηδόν. Κάπως έτσι Sony και JBL ύψους μισού μέτρου εμφανίστηκαν στα μαγαζιά με τους ιδιοκτήτες να μην μπορούν να κάνουν τίποτε άλλο πέρα από συστάσεις να μην παίζουν δυνατά και να μην φαίνονται.

Τον Ιούλιο «φράκαρε» το νησί μετρώντας σύμφωνα με πληροφορίες πάνω από 170.000 χιλιάδες επισκέπτες και περίπου 50.000 εργαζόμενους, όλοι πάνω σε αυτό τον «χρυσό» βράχο όπου το χρήμα ρέει ασταμάτητα.

Ασταμάτητα ρέουν και τα transfers που μεταφέρουν μικρές και μεγάλες παρέες στα διάσημα στέκια για διασκέδαση με μέτρο που δύσκολα τηρήθηκε. Πως να καθίσεις κάτω ανθρώπους που ήρθαν για να ξοδέψουν και να παρτάρουν από το πρωί μέχρι το άλλο πρωί; Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις σε μέρη όπως το Nammos, το Principote, το Alemagou και ο Scorpios.

Στον Πάνορμο η ασφάλεια του μαγαζιού έδινε μάχη για να μην περνάνε στον χώρο του εστιατορίου άνθρωποι που δεν είχαν τραπέζι, αλλά ήθελαν απλά να κολλήσουν σε κάποια παρέα και να δισσκεδάσουν.

Στο Scorpios οι υπεύθυνοι έτρεχαν κάθε τρεις και λίγο για συστάσεις σε όσους σηκώνονταν, ειδικά από την στιγμή που η Αστυνομία χρησιμοποιούσε drones για να ελέγχει από ψηλά την κατάσταση.

Στo Nammos υπήρξαν μέρες που η μουσική επίτηδες κρατήθηκε σε χαμηλούς ρυθμούς προκειμένου να μην ξεφύγει η κατάσταση ενώ το Alemagouαπέφυγε τα συνήθη πάρτι του, ώστε να μην υπάρξουν προβλήματα.

Όπως λένε όλοι σχεδόν οι επιχειρηματίες, οι καθημερινές είχαν τρομερή δυναμική, καλύτερη από αυτών της προπέρσινης σεζόν και οπι σχετικές αποτιμήσεις την ανεβάζουν στο 40%. Ποσοστό που ισχύει για τα μεγάλα κλαμπ σε παραλίες και τα διάσημα εστιατόρια όπως το Noema, το Coya και το Nusret με τις «χρυσές» κυριολεκτικά μπριζόλες του Τούρκου Σαλτ Μπαέ.

Αυτοί που δεν πρόλαβαν να ανοίξουν όπως το Bagatelle στην Χώρα και το Pasha στην Φτελιάλόγω κωλυμάτων, είναι σαφώς οι χαμένοι της φετινής σεζόν αν και οι Ισπανοί ισορρόπησαν την κατάσταση με το Lio και το Destino Hotel. Το τελευταίο προστέθηκε στην αλυσίδα των νέων ξενοδοχειακών αφίξεων στο νησί των ανέμων, μία μόνο από τις πολλές που ετοιμάζονται σε διάφορες τοποθεσίες της Μυκόνου.

Ήδη η One & Only αγόρασε σύμφωνα με πληροφορίες το ξενοδοχείο «Αφροδίτη» στον Καλαφάτη, η Mandarin έρχεται στο Καλό Λιβάδι,αναμένονται το νέο Armani και το Four Seasons στον Καραπέτη αλλά και ένα Ruffles στον Καλαφάτη.

Φουλ της πληρότητας

Η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων του νησιού εξακολουθεί να έχει πολύ υψηλές πληρότητες και τον Αύγουστο, έναν μήνα που παραδοσιακά δεν έχει τους big spenders αλλά πελάτες χαμηλότερων εισοδημάτων, που δεν ξοδεύουν χωρίς να το σκεφτούν πρώτα.

Τον Ιούλιο η Μύκονος «έσκασε» κυριολεκτικά από τουρίστες που γέμισαν τα πεντάστερα ξενοδοχεία εντός και εκτός Χώρας, ενώ οι κρατήσεις έπεφταν σαν το χαλάζι.

Η νέα βίλα του Kensho στην Ψαρού που άνοιξε τον Ιούλιο είναι συνεχώς νοικιασμένη από την πρώτη μέρα λειτουργίας της, με τίμημα 10.000 ευρώ την ημέρα για τον τυχερό που απολαμβάνει τα 300 τετραγωνικά μέτρα της, την εκπληκτική θέα στον κόλπο της Ψαρρούς και τα τέσσερα υπνοδωμάτια, καθένα με δικό του μπάνιο. Στο Cavo Tagoo δεν πέφτει καρφίτσα όπως και στο Belvedere, στο νεοεισελθέν Kalesma, σε αυτά της οικογένειας Δαχτυλίδη σαν το Utopia, αλλά και σε άλλα πολύ γνωστά ξενοδοχεία.

Το ίδιο συνέβη και με τις βίλες, ειδικά τις μεγάλες όπως αυτή που νοίκιασε Ισραηλινός επιχειρηματίας καταβάλλοντας 15.000 ευρώ την ημέρα γι’ αυτόν και την παρέα του.

Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται αν όλα συνεχίσουν ομαλά, τα ξενοδοχεία θα κλείσουν με τζίρο ίδιο με του 2019 σε ένα νησί όπου φέτος είχε τόσο κόσμο που πάρα πολλά μαγαζιά αναγκάζονταν να διπλώνουν και να τριπλώνουν τραπέζια.

Τι σημαίνει αυτό; Οι πελάτες κάθονταν για φαγητό έχοντας ένα περιθώριο δύο ωρών για να απολαύσουν το γεύμα τους, πριν σηκωθούν από το τραπέζι τους. Αυτό δημιούργησε προβλήματα κάποιες φορές, αφού παρέες που είχαν κάνει λογαριασμούς πέντε και εφτά χιλιάδων ευρώ ήθελαν να συνεχίσουν με ποτό ανοίγοντας φιάλες, κάτι που δεν τους επετράπη.

Οι celebrities και η επέλαση των καλλονών

Το νησί είχε και φέτος την τιμητική του σε ότι αφορά εκπροσώπους του διεθνούς jet set, σταρ του ποδοσφαίρου και διάσημα μοντέλα που τιμούν ανελλιπώς κάθε χρόνο το νησί.

Η πιο αθόρυβη παρουσία ήταν η Ευγενία Νιάρχουπου σπάνια άφηνε την βίλα της στην Αλεόμανδραγια να κατέβει στην Χώρα, ενώ προτιμούσε για μπάνιο το Alemagou στην Φτελιά. Εκεί στα τέλη Ιουλίου έκανε τις τελευταίες της βουτιές η κόρη του Φίλιππου Νιάρχου που κυκλοφορούσε χωρίς σωματοφύλακες και καθόταν σε ξαπλώστρα χωρίς ομπρέλα, πριν αναχωρήσει για το Κάπρι και την Κοστιέρα Αμαλφιτάνα.

Το μισό Euro πέρασε από το νησί, ενώ από τα μέσα Ιουλίου και μετά άκουγες σχεδόν παντού την Ρωσική γλώσσα, αφού όπως έλεγε χαριτολογώντας επιχειρηματίας «το μισό Κίεβο έχει έρθει στην Μύκονο». Για του λόγου το αληθές μάλιστα μπήκε σε δημοφιλή εφαρμογή αναζήτησης ερωτικού συντρόφου και οι Ουκρανές καλλονές που ήταν στο νησί κυριαρχούσαν.

Ένα νησί από το οποίο λείπουν πλέον οι Έλληνες, ακόμη και αυτοί που έχουν σπίτια, οι οποίοι δεν αντέχουν το απίστευτο κυκλοφοριακό αλλά και το ότι δύσκολα πλέον βρίσκουν τραπέζι να φάνε σε κάποιο in στέκι.

Αυτοί που πήγαν τιμούν δεόντως το Solymar στο Καλό Λιβάδι που πήγε επίσης πολύ καλά και σύμφωνα με πληροφορίες οι τζίροι του μέχρι στιγμής είναι πάνω από το καλοκαίρι του 2019. Τότε που οι εισπράξεις έκαναν ρεκόρ, μόνο που τα ρεκόρ είναι για να σπάνε, κάτι που συμβαίνει μέχρι στιγμής στον πιο δημοφιλή-μαζί με την Σαντορίνη-τουριστικό προορισμό.

Ο Σεπτέμβριος αναμένεται να είναι σαφώς πιο ήρεμος, οι ρυθμοί θα πέσουν αρκετά και η κυκλοφοριακή συμφόρηση θα πάψει να υφίσταται, σε έναν μήνα που για πολλούς είναι μαζί με τον Ιούνιο ο ιδανικός για να επισκεφθείς το συγκε κριμένο νησί.

Εκείνες τις ημέρες ακούς πλέον αρκετά την Ελληνική γλώσσα στο πριγκιπάτο της Μυκόνου που πορεύεται θαρρείς αυτόνομο εδώ και χρόνια, εμποτισμένο για τα καλά από την μυρωδιά του ναργιλέ που κυριαρχεί σχεδόν παντού.

ΠΗΓΗ

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
1
Εγκαίνια της έκθεσης -εικαστικό αφιέρωμα 2018: " Η Μύκονος μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών. Από το μεσοπόλεμο έως το 1960."
2
O δήμαρχος Κωνσταντίνος Κουκάς, για το 1ο Mykonos Art Festival που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο.
3
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Μιλτιάδης Ατζαμόγλου φωτογραφήθηκε μπροστά από το όνειρο της νεολαίας της Μυκόνου
4
Πρώτο στην κατάταξη στον παγκόσμιο αλλά και στον ελληνικό χάρτη το MykonosVoice με 18 χιλιάδες μ.ο μοναδικούς επισκέπτες κάθε μέρα
5
Εικαστικό αφιέρωμα στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση»
6
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.