BUSINESS

Κορυφαίος προορισμός γαμήλιου τουρισμού η Ελλάδα

Κορυφαίος προορισμός γαμήλιου τουρισμού η Ελλάδα

Τα προηγούμενα χρόνια, οι γάμοι τουριστών είχαν σχεδόν ταυτιστεί με την Σαντορίνη και τους Ασιάτες (Κινέζοι, Νοτιοκορεάτες, ζευγάρια από τη Σιγκαπούρη, το Χόνγκ Κονγκ και άλλες χώρες της ανατολικής Ασίας) που έφταναν μαζικά στο δημοφιλές νησί για να τελέσουν τους γάμους τους με θέα την Καλντέρα.

Με εξαίρεση τα δύο ζοφερά χρόνια της πανδημίας, κάθε χρόνο τελούνται πάνω από χίλιοι τέτοιοι γάμοι. Στον χάρτη του ενδιαφέροντος μπήκε και η Σκιάθος και Σκόπελος, αν και μέχρι το 2010 εκεί παντρεύονταν μόνο Έλληνες. Αυτό άλλαξε μετά την ταινία Mamma Mia, η οποία ενέπνευσε πολλούς Αμερικανούς, Ρώσους και Ευρωπαίους να πραγματοποιήσουν την γαμήλια τελετή τους στον Άη Γιάννη, στο Καστρί, στον Αμάραντο και σε άλλες τοποθεσίες. Με τα χρόνια, η βεντάλια άνοιξε. Πλέον, τουρίστες από όλο τον κόσμο διαλέγουν την Ελλάδα, συνδυάζοντας διακοπές με γαμήλιο εορτασμό.

Ο γαμήλιος τουρισμός είναι κατηγορία του θεματικού τουρισμού. Οι ειδικές μορφές τουρισμού προσελκύουν επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα, οι οποίοι θέλουν να βιώσουν αυθεντικές εμπειρίες και αλληλεπίδραση με το φυσικό περιβάλλον και τους ντόπιους. Εννοείται ότι ενισχύουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη στα νησιά που συγκεντρώνουν τέτοιους τουρίστες.

Με αναγκαστικό διάλειμμα την περίοδο της πανδημίας, ο γαμήλιος τουρισμός παρουσιάζει ραγδαία αύξηση, με αποτέλεσμα να έχει αναγνωριστεί ως πολύ σημαντικό κομμάτι της τοπικής οικονομίας των νησιών που συγκεντρώνουν σχετική προτίμηση ξένων ζευγαριών. Η ελληνική αγορά είναι διεθνώς από τις πιο ανταγωνιστικές. Η Ελλάδα, λοιπόν, διεκδικεί ένα ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας, αφού διαθέτει ειδυλλιακό περιβάλλον, άριστες κλιματικές συνθήκες, παραδοσιακά ξωκλήσια, χώρους δεξιώσεων και ξενοδοχειακές υποδομές. Σ’ αυτά πρέπει να προσθέσεις τις υψηλού επιπέδου υπηρεσίες και το μοναδικό ελληνικό «μπραντ».

Μόνο τυχαίο, λοιπόν, δεν είναι που έλαβαν χώρα και συντονισμένες παγκόσμιες καμπάνιες για γάμους στην Ελλάδα, όπως το «Your Wedding in Greece». Η εκστρατεία περιελάμβανε συμμετοχή στις μεγαλύτερες εκθεσιακές διοργανώσεις γάμου στον κόσμο, έκδοση ειδικού εντύπου για τους γάμους στην Ελλάδα και τον πρώτο ολοκληρωμένο κόμβο στην Ελλάδα με υπηρεσίες γάμων με στόχευση τις αγορές του εξωτερικού. Η καμπάνια εστιάστηκε αρχικά στις αγορές της Αγγλίας, Σουηδίας, Γερμανίας, ΗΠΑ και Ασίας.

131330249_l

Όπως είναι φυσικό, έχουν πληθύνει και οι εταιρείες που διοργανώνουν γάμους στην Ελλάδα, ελληνικές και ξένες. Φέτος, η χρονιά έδωσε μία ανάσα ανακούφισης, μιας και υπήρξε άρση των περσινών μέτρων για τον κορονοϊό, που είχαν οδηγήσει σε ακυρώσεις και αναβολές. Η Ελλάδα, πάντως, προσελκύει νύφες και γαμπρούς από κάθε γωνιά του πλανήτη.

Οι περισσότεροι επιθυμούν τόσο οι αναμνήσεις, όσο και οι γαμήλιες φωτογραφίες τους να είναι γεμάτες από ελληνικές ομορφιές, από ηλιοβασιλέματα στο Αιγαίο. Για κάποιους άλλους ήταν όνειρο ζωής να επισκεφτούν την χώρα, ένα όνειρο που το πραγματοποιούν μέσω του γάμου τους. Μία μειονότητα μόνο δηλώνει ότι οικονομικά η Ελλάδα τους συνέφερε, αν υπολογίσει κανείς ότι στο μπάτζετ προστίθεται και το γαμήλιο ταξίδι. Αντί για έναν γάμο με χίλιους καλεσμένους στην πατρίδα τους, επιλέγουν κάτι πιο ιδιαίτερο και οικείο σε μία εξωτική γι’ αυτούς χώρα, όπως η Ελλάδα. Υπάρχει και ένα ποσοστό, το οποίο συνδέεται με την Ελλάδα λόγω καταγωγής. Ομογενείς πρώτης, δευτερης ή ακόμα και τρίτης γενιάς ψηφίζουν Ελλάδα.

Η Ιταλία έχει εδώ και δεκαετίες τα πρωτεία στον γαμήλιο τουρισμό. Τον παίρνει, μάλιστα, ιδιαίτερα σοβαρά, αν αναλογιστεί κανείς ότι η περιφέρεια του Λάτσιο στην Ιταλία κάνει δώρο 2.000 ευρώ στα ζευγάρια που επιλέγουν να τελέσουν εκεί τον γάμο τους. Σύμφωνα με έρευνα, που διενήργησε το Centro Studi Turistici di Firenze, με 1.600 ερωτηματολόγια και τηλεφωνικές συνεντεύξεις σε φορείς του κλάδου, πριν την πανδημία πραγματοποιήθηκαν 8.791 γάμοι ξένων στην Ιταλία, που απέφεραν πάνω από 436.000 αφίξεις (+6,8% έναντι του 2017), με 1,5 εκατ. διανυκτερεύσεις (+7,4% έναντι του 2017) και περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ έσοδα.

Η Ελλάδα πάντως μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι. Για την ακρίβεια, συμπεριλαμβάνεται στη λίστα με τους κορυφαίους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που συνέλεξε το υπουργείο Τουρισμού από τα μεγάλα ταξιδιωτικά πρακτορεία. Ανταγωνίζεται χώρες όπως οι Μαλδίβες και οι Σεϋχέλλες.

Η Σαντορίνη και η Μύκονος βρίσκονται ψηλά στη λίστα, αλλά δεν είναι μόνες. Ξένα ζευγάρια βρίσκουν ελκυστική την Κω και την Κρήτη, τη Σκιάθο και την Κέρκυρα, την Πάτμο και την Χαλκιδική. Εξειδικευμένα γραφεία προτείνουν και εναλλακτικά νησιά, όπως π.χ. την Αμοργό. Εμφανίζονται, μάλιστα, όλο και πιο ανοιχτοί να ανακαλύψουν και με τη σειρά τους να συστήσουν στους φίλους και συγγενείς ένα ελληνικό νησί που δεν γνώριζαν. Αυτό κάνει ακόμα πιο μαγική την εμπειρία, με αποτέλεσμα να επιλέγουν νησιά όπως η Κύθνος και η Κέα που μέχρι πρότινος ήταν παντελώς άγνωστα.

πηγή protothema.gr

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
1
Εγκαίνια της έκθεσης -εικαστικό αφιέρωμα 2018: " Η Μύκονος μέσα από το βλέμμα των καλλιτεχνών. Από το μεσοπόλεμο έως το 1960."
2
O δήμαρχος Κωνσταντίνος Κουκάς, για το 1ο Mykonos Art Festival που εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο.
3
Ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Μιλτιάδης Ατζαμόγλου φωτογραφήθηκε μπροστά από το όνειρο της νεολαίας της Μυκόνου
4
Πρώτο στην κατάταξη στον παγκόσμιο αλλά και στον ελληνικό χάρτη το MykonosVoice με 18 χιλιάδες μ.ο μοναδικούς επισκέπτες κάθε μέρα
5
Εικαστικό αφιέρωμα στη Δημοτική Πινακοθήκη Μυκόνου «Μαρία Ιγγλέση»
6
Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies.